30.3.16

Renault Trucks, Euro6 - Netlog Lojistik Grubu-YılmazParlar



Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası Olağan Genel Kurulu PARLAR MEDYA  
Renault Trucks, ilk Euro6 filosunu Netlog Lojistik Grubu’na teslim etti

NETLOG LOJİSTİK VE EURO6  

Renault Trucks, ilk Euro6 filosunu Netlog Lojistik Grubu’na teslim etti

Türkiye’de sektörünün tecrübeli lojistik şirketi olan Netlog Lojistik Grubu, Renault Trucks ile gerçekleştirdiği iş birliğinin sonucu olarak ilk Euro 6 filosu olma özelliğiyle önem taşıyan 40 adet T460 4x2 Euro 6 çekici aracları Renault Trucks’tan teslim alarak filosuna dahil etti. 

Hadımköy’deki Volvo Group Kamyon Merkezi’nde düzenlenen teslimat törenine Renault Trucks adına Uluslararası Pazarlar Kıdemli Başkan Yardımcısı Christophe Martin, Doğu Pazarlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Mete Büyükakıncı, Renault Trucks Satış Müdürü Özkan Çelik, Netlog Lojistik Grubu İşletmeler Genel Müdürü Ali İstanbullu ve Ağır Ticari Bakım Müdürü Erdal Mantaroğlu katıldılar. 


Renault Trucks Uluslararası Pazarlar Kıdemli Başkan Yardımcısı Christophe Martin,  “Türkiye’nin bir yönetici olarak da yeri benim için çok özeldir. Burada bulunduğum süre zarfında farklı dinamikleri olan Türkiye pazarını daha yakından tanıma şansını elde ettim. Şimdi Türkiye’nin dev lojistik firmalarından Netlog Grubu’na bizim için bir ilki temsil eden teslimatımızda bulunmaktan büyük bir mutluluk duyuyorum” dedi.  


Uluslararası kara, inter-modal, deniz ve hava taşımacılık konularında Türkiye'nin öncü taşımacılık firmalarından İntercombi Uluslararası Taşımacılık ve Soğuk Zincir Lojistik şirketi Polar Express şirketlerini bünyesinde bulunduran Netlog Lojistik Grubu İşletmeler Genel Müdürü Ali İstanbullu, lojistik firması olarak daha iyi ve kaliteli hizmet sunmak adına yatırımlarına devam ettiklerini, şirketleri her yıl katlı büyümesini sürdürdüğünü, hedefleri olarak sadece Türkiyede değil, dünya çapında tanınan bir lojistik firması haline gelmek olduğunu bu bağlamda filo yatırımlarının büyük önem taşıdığını belirtdi. Grub olarak her zaman çevreye duyarlı araçları tercih ettiklerini doğaya daha az zararlı emisyon yayan Euro 5 motorlu araçların bulunduğu dile getirdi. Ürün gamını oldukça beğendiklerini ifade eden Ali İstanbullu “Filomuz için bugün ilk Euro 6 araçlarımızı teslim alıyoruz. Netlog Lojistik Grubu olarak 2016’nın henüz ilk çeyreğinde 40 adetlik araç yatırımı yaparak Euro 6 araçlarımızı filomuza katmış bulunuyoruz ve araçlarımızı Euro 6 motorlarla yenilemeye devam edeceğiz” diyerek yakıt tasarrufunda yakıt ekonomisinde elde edecekleri karlılık nedeniyle yeni ürün gamının yakıt ekonomisi, yürüyen aksam, taşıma kapasitesi, üstyapı uygulanabilirliği ve düşük yakıt tüketimine yönelik hizmetlerle işletme maliyetlerini düşürerek kârlılığı artırabileceklerinide sözlerine ekledi.




Sorumuzu cevaplayan İstanbullu eski araçların vergi muafiyetine rağmen yeni araçları tercih ettiklerini böylece dinamik bir yapı içinde filolarının olduğu açıklamasında bulundu.


2008 yılında başlayan ilk alımı takiben hemen hemen her yıl Renault çekici alımı yaptıklarının ve 750 çekicilik filolarının yaklaşık 300 adedinin Renault Trucks olduğunun altını çizen Ali İstanbullu; “Uluslararası nakliye operasyonlarımıza kullandığımız araçların yenilenmesinde de tercihimizi, modern dizaynının yanı sıra düşük yakıt tüketimi, konfor, yüksek kalitesi ve Avrupa çapında yaygın servis ağı nedeniyle yeni Renault Trucks T serisinden yana kullandık. Hem işletim maliyetleri ve yakıt giderlerinde sağladığı avantaj hem de satış sonrası hizmetleri ile Renault Trucks, operasyonlarımızda her zaman yanımızda olan bir çözüm ortağımız” dedi. 



Renault Trucks Satış Müdürü Özkan Çelik  “Euro 6 standartları nakliye ve lojistik sektörleri için hem zorunluluk hem de gereklilik. Dolayısıyla tüm müşterilerimizi Euro 6 motorlara geçişte teşvik etmeye çalışıyoruz. Yenilenen Renault Trucks T serisi çekicileri zaten yakıt tasarrufu konusunda lider. Euro 6 motorlarıyla çevreye daha da duyarlı olan T serisi çekicilerimiz, aynı zamanda daha yüksek performans sunarken yakıtta cimriliğine de devam ediyor” dedi.  


Toplantı sonrası araçlar teslim alındı.


yilmazparlar@yahoo.com 


27.3.16

TKKTTOD Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası Olağan Genel Kurulu,



Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası Olağan Genel Kurulu PARLAR MEDYA  
TKKTTOD Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası Olağan Genel Kurulu




TKKTTOD Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası Olağan Genel Kurulu, 26 Mart 2016 tarihinde Eser Premium Otel’de yapıldı.

Kıbrıs’ta kalıcı barışın sağlanması konusunda üstlendiği diplomatik girişimler ve Uluslararası işbirliği ve yatırım zirveleri ile farkındalık yaratmaya çalışan Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası, yeni Yönetim Kurulu ile geleceğe yönelik projeleri hayata geçirmek için çalışmalara şimdiden başladı.


Eser Premium Otel’de gerçekleşen Genel Kurul toplantısında, oybirliği ile Yönetim Kurulu Başkanlığına Doç. Dr. Uğur Özgöker, Başkan Yardımcığına Musa Karademir, Genel Sekreterliğe Şafak Biçer, Saymanlığa Sedat Altunay, üyeliklere ise Erkan Akyollu, Bülent Alıcı, Ferhat Bozçelik, Sevda Özgöker, Ekrem Uca seçildi.


Konuyla ilgili açıklama TKKTTOD Yönetim Kurulundan geldi. Yapılan açıklamada; Kıbrıs’ın geleceğine inanıyoruz. KKTC’yi güçlendirecek sosyal, kültürel ve ekonomik alanlarda projeler üretmek ve bu projeleri hayata geçirecek çalışmalar yapmak veya koordinesini gerçekleştirmek en büyük amacımız.


KKTC PROJELERLE GELECEĞİNİ ŞEKİLLENDİRİYOR

ü KKTC’de “Marina Turizmi” ve “Yat Limanı” işletmeciliğini teşvik etmek.
ü KKTC’de milli bir Havayolu kurulmasına destek olmak.
ü KKTC’nin havaalanları ve limanlarının doğrudan ticarete açılması için uluslararası lobicilik faaliyetlerinde bulunmak.
ü KKTC’de “Organik Tarımın” geliştirilip, yaygınlaştırılması.
ü Türkiye’den adaya giden suyun PPP Kamu-Özel Ortaklığı ile işletilmesi.
ü KKTC iç piyasasında “Serbest Rekabet” ortamının sağlanması.
ü KKTC’nin dış ticaretinin liberalizasyonu için gerekli koşulların sağlanması.
ü KKTC’de “Tüketici Haklarının Korunması” için faaliyetlerde bulunmak.
ü KKTC’de Turizmin deniz, güneş ve gazino turizmi dışında “Sağlık Turizmi” ve “Yaşlı Turizmi” gibi alanlarda da geliştirilmesi.
ü KKTC’de AB vatandaşlarına yönelik olarak  “Yaşlı Bakım Evi” ve “Huzur Evleri” inşa edip, işletmeyi teşvik etmek.
ü KKTC’ de Mesleki Eğitim, Yaşam Boyu Eğitim ve Sürekli Eğitim Merkezlerinin kurulup işletilmesi.
ü KKTC Üniversitelerinin Dünya Üniversiteleri ile akademik işbirliklerini teşvik etmek gibi 


info@yahoo.com

EGD Gazetecilerİ- İMES Sanayi Sitesi sanayi şirketleri - Medical Park -BTN Tamamlayıcı Sağlık Sigortası anlaşması-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
EKONOMİ GAZETECİLERİYLE SAĞLIK ANLAŞMASI

EKONOMİ GAZETECİLERİYLE SAĞLIK ANLAŞMASI
Başkanlığını Celal Toprak’ın yaptığı Ekonomi Gazeteciler Derneği (EGD) ile 17 ilde 25 hastaneyle faaliyet gösteren Medical Park 26 Mart 2016 Cumartesi günü, Four Points By Sheraton Oteli’nde Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu’nun katılımıyla imza töreni gerçekleşti. EGD Gazetecileri  ayaktan ve yatarak tedavi hizmetlerinden fark ödemeden faydalanacak.  
EGD Gazeteciler ile birlikde İMES Sanayi Sitesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen  İstanbul Anadolu Yakası’ndaki organize sanayi şirketleri ile BTN Sigorta arasında yapılan Tamamlayıcı Sağlık Sigortası anlaşmasıyla, organize sanayi çalışanları ve aileleri Medical Park hastanelerinde ayaktan ve yatarak tedavi hizmetlerinden fark ödemeden faydalanacak.  
Törende Sağlık Bakanı  Mehmet Müezzinoğlu, EGD Ekonomi Gazeteciler Derneği Başkanı Celal Toprak, Medical Park Hastaneler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Muharrem Usta, İMES Sanayi Sitesi Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Akar,BTN Sigorta Genel Müdürü  Ruhsan Gezgin İMES Sanayi Sitesi Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Akar, Halk Sigorta Genel Müdürü Bülent Somuncu ve Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin hazır bulundular.
 Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu,imza töreninde yaptığı konuşmada özetle “Sağlık  tarifi artık çok sektörlü ve paydaşlı bir tarife döndü. Sağlık Bakanlığı olarak 40 bin yatak kapasiteli 250’den fazla hastanenin inşaatlarını yapıyoruz. Bir kısmı açılışa hazır, bir kısmı da ihalesi tamamlanmış ve inşaat aşamasında    tamamı 2017 yılı sonu itibariyle hizmete girecek. 40 bin yatak kapasiteli. Kamu ve özel işbirliğiyle 30 bin yatak kapasiteli hastanelerimizin de inşaatları devam ediyor. Bunlar da 2017 yılı sonu itibariyle neredeyse tamamı hizmete girecek. 2016-2017 yılında 70 bin yatak kapasiteli  ülkenin değişik noktalarında  hizmete girmiş olacak. Bu yıl  ihalelerle ilave olarak 25 bin yatak gelecek. Yarısını kamu olarak biz yapacağız, diğer yarısını kamu ve özel işbirliğiyle özel sektör dinamikleriyle yapmış olacağız. 2018 sonuna geldiğimizde Türkiye önümüzdeki 3 yıl içinde bazı aksilikler ve rotarlar olursa en geç 4 yıl içinde 2018 sonu 95 bin yatak kapasiteli ileri inşaat teknolojisiyle ileri tıbbi donanımlarla donatılmış hastaneleri yapan bir ülke olacağız.
2015 yılı itibariyle 500 bin yabancı yabancı Türkiye’ye sağlık hizmeti almaya geldi. Yaklaşık 3 milyar dolar bu alanda Türkiye’ye hizmet karşılığı bedel bıraktı.

Tıp cihazların standartlarını yükseltip ARGE’sini kurarark dönen bir çarkın güçlü üreticisi olmak  istiyoruz. Türkiye’yi yalnız güçlü sağlık hizmeti sunan bir ülke değil, sağlık alanında tükettiklerini de üretebilen dünyada iddialı markaları da oluşturabilen bir alanı için, önümüzde 4 yıl rahat bir dönemimiz var.”açıklamalarında bulundu.
Temsili protokol imza töreni sonrası toplu aile fotografıyla toplantı sona erdi.
 yilmazparlar@yahoo.com

24.3.16

MÜSİAD “ Medya Dilinde Kadın” vizyonerle söyleşi-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
MÜSİAD “ Medya Dilinde Kadın” vizyonerle söyleşi

“ MEDYA DİLİNDE KADIN”

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği Kadın Çalışma Grubu tarafından,  MÜSİAD Genel Merkezinde organize edilen “ Medya Dilinde Kadın” konu başlıklı vizyonerle söyleyişi programına gazeteci Nagehan Alçı katıldı. 


MÜSİAD Kadın Çalışma Grubu Başkanı Gülten Durdu’nun moderatör olarak üstlendiği söyleşi hiperaktif soru cevap şeklinde doğaçlama bir şekilde seyretdi. 


Mercek altına alınan konunun büyük bir kısmını kadına şiddet aldı. Kadına yönelik erkek şiddeti medyaya nasıl yansıyor? 

Medya kadın ile ilgili bu haberleri nasıl veriyor?
Kadın haberleri, kadının kendi dilinde yazılıyormu?

Toplumsal gerçeklik şu ki kadına davranış kalıpları düzeninde her yerde varlık gösteren erkekliğin egemenliği medyada da var olduğu, haberler kadın dilinde değil tamamen eril dilde yazıldığı.

Erkek egemenliği hüküm süren medya dilinde Kadına yönelik şiddeti doğal gibi gösterdiği hatta meşrulaştırdığı böylelikle şiddete ortak olduğu ağırlık bastı. Haberlerdeki eril dil ve bakış açısı, toplumdaki cinsiyet ayrımcılığını beslediği gibi mağdur olan kadını bir kez daha mağdur durumda bıraktığı.





Medyada başarılarıyla yer alma yerine sadece mağdur olarak medyaya konu olan kısa ifadeyle medyaya çıkan veya medyaya düşen şekliyle ele aldığımızda yoğunluk olarak cinayete kurban gitmek tecavüze uğrayan şiddete maruz kalan konular bir sonrakini beslediği gibi doğal yapmakta olduğu dile getirildi. 


MÜSİAD üyesi bir avukat hukuksal davalarda Yargıda katillere haksız tahrik indirimi uygulandığı, hakimlerin savcıların cezayı hafifleten sebepler göstermekle bir nevi suça teşvik verdiği ve Medya bu cinayetleri 3. sayfalarında, katillerin dilinden aktartığı kadın cinayeti haberlerini magazinleştirdiği gibi pornografik bir dil ve görsel 

Kullandığı gerçeklendi.
Medya dili erkeklerin gerekse istihdam olarak gerekse üstdüzey yönetim kadrolarındaki üstünlüğü erkek egemen dilinde haber yapılabildiği vurgulandı.

Haberlere konu olmayı hak edecek olumlu başarılar yerine 3.sayafa güncel dram trajedi içeren ölüm siddet sayfalarda veya bir magazin haber altında cinsel obje olarak gösterilmeleri son derece rahatsız edici tepkileri bir kere daha gözler önüne getirildi. 


Gazeteye düşen kurban olarak değilde gazeteye çıkan makbul olarak yer almak istediklerinin yolları araştırıldı.

  
Medyanın şiddete ortak olan şiddeti nasıl doğurduğunu kadına bakış açısını her alanda cinsiyet eşitlik görmeyen zihniyetin değişmesi gerektiği ağırlık kazandı.   
Türkiye’de erkek egemen kültürün kemikleşmesi, kadına yönelik şiddete karşı gerek yasal düzenlemelerin yeterli olmaması, gerekse uluslararası kadın örgütlerinin seslerini yeterince duyuramaması sonucunda kadın odaklı habercilikte algıyı yıkmak, toplumsal bir bilinç yaratmak gereği vurgulandı.
Kadın cinayetlerinden katillerden yana tahrik sebepler yaratan üreten, erkek katillerden beslenen medya cinayete ortaklık etmesiyle sorumlu tutuldu.
“Kadın ve Medya” konusunu toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifinden kendi kendimizi sorguladığımızda ne kadar fırsat eşitliğinde haksızlık yaptığımızı gerek istihdam gerekse üst düzey yönetici kadrolarında yaptığımız cinsiyet  ayrımcılığı cinsiyetçi cepheler yaratdığımızı görerek kadın vurgusu olmadan, cinayet, intihar ve şiddet reyting almıyor ve para etmiyor kalıpları fosil düşünceleri ve zihniyetimizi değiştirmeliyiz. 

Popüler kültür ürünlerinde kadın istihdamını etkileyebilecek öğeler

haber programlarının ve ulusal günlük mesajların nasıl tasarlandığı, aktarıldığı ve bunların “tüketiciler” tarafından nasıl algılandığını iyi düşünmeliyiz.

Üretim mekanizmaların yeniden belirlenmesi cinsiyetçiliğin, toplumsal düzlemde cinsler arası rol ayrımının kültürel özelliklede belli popüler kültür ürünleri ile yeniden ve kadın istihdamını etkileyen öğeleri araştırmayı hedeflemeliyiz.


Türkiye’de kadınların medya alanındaki durumunu analiz ederek  kadınların rollerinin önemini belirten yoplumsal cinsiyet eşitliği, politika dokümanların hedef ve stratejilerinin listesi çıkarılarak eylem planıyla yeniden şekillendirmemiz gerekmektedir. 

yilmazparlar@yahoo.com